Wednesday, December 28, 2011

hari pertama bulan SAFAR.. sentiasa bersama keluarga ..

Assalamualaikum w.b.t..
okay harini nak cerita pasal bulan Safar.. satu safar haritu aku ngn family aku berjalan.. dah lama tak jalan ngan family kan.. sebab aku pun dah masuk kolej.. busy laa.. tapi mase pagi tuh nak keluar.. seperti perjanjian abah.. nak keluar umah sebelum kol 10.. last last aku ngan adik aku terlajakk tido.. itu laa dia !! hahaaa.. mak ngn abah aku g pasar mase pg tuh.. bile dorg balik je dr pasar.. terkene laahh aku ngan adik aku, bebelan yg buat kite org terus meloncat dr tidur.. and terus g mandi.. hahaa.. haihh ape laahh nak jadi.. lepas tuh.. kite org pun siap2.. yg pegi pun bukannya satu family.. aku, adik, kak long, abah ngn mak aku je.. yg lain busy.. tapi takpelaa.. at least dapat hav fun ngn fmily jugak..


okeh gambar atas ni takde kene mengene eh.. nak tunjuk betapa happynye aku dengan family aku.. serupe ape dah haa !! ahahaa... okay2.. kite org bergerak laa ke kl.. memg kereta byk giler.. cuti katekan.. ok usha gmbr dulu..

ok time ni dah nak gerak.. tengok betapa bersemangatnya adik aku mengelap dan mengilat kasut abah.. bagus bagus adik.. well done :p

okayy.. slepas satu jam setengoh.. baru laa kite org sampai.. kite org g sogo... sbb abah n umi nak shoping.. best kan kalo org dah keje.. dapat duit banyak.. n then leh beli je ape yg nak.. bile laa time aku ni ek? tak sabarnya :D

ok mule mule sampai je terus masuk kedai bonia.. ramai giler org.. pening doe.. umi ngn abah ngah sakan bershoping.. aku ngn adik aku.. asyik berposing jee..


pehhh cer tengok blkg tuh.. 50% woo.. tapi apakan daya.. saya takda duit nak beli.. mampu tengok jer.. p/s: muke aku tak payah tengok !


ok umi bergaya sakan tunjuk kasut baru die.. cantikk oo.. bape kali mak aku belek2..




lepas satu jam dalam kedai bonia tuh.. !! jeng jeng jeng....
                                                                            |
                                                                            |
                                                                            |
                                                                            |
                                                                           V

    

tengok muke toyee adik aku.. yelaa.. dia yg kene angkat barang.. tu laaa sapee suruh ko tuh adik.. kan aku dah buli.. hahahah.... ok pastu kite org balik semban.. sebab nak solat zohor.. time tuh da kol 3..

lepass sampai umah.. semua penat giler.. but dalam kol5 ptg tuh.. keluar balikk ! g beli baju sek adik aku.. fuhh penatnya.. kol 7.30 baru sampai umah.. aku ingat pas tu takda laa g mane2.. time aku tgh mandi.. ade org ketuk pintu.. " wei kak.. cepattt.. nak g kuar makan ni".. tu laa sore kak ngah aku.. pe lagi.. cepat2 aku siap.. penat gile time tuh.. kite org g makan kat.. SIFU RESTAURANT.. kat rasah.. best gak laa.. itu idea abah laa.. sbb kedai tuh baru bukak..

ahahaaaa.. tengok umi aku.. khusyuk tgk menu.. comel la pulak :)






tetibe haus pulak.. ohh dakk ehh !!tapi yang tak best sebab family tak cukup.. emi ngn acir takda.. huhu.. sedih gile x cukup korem.. kalo x lg gawat nie.. lagi best gilakk.. tp takpelaa.. hopefully dapat kumpul reramai gak.. insyaAllah..


p/s: family first.. nanti nak balik kolej dah tak leh kuar ngan family.. jauh woo.. gambar diatas tiada kene mengene :) ok itu aje..

No comments:

Post a Comment